Berita Semalam

Seperti biasa, kalau ada kelapangan aku akan menonton berita jam 8 setiap malam. Berita TV3 jadi pilihan setelah sekian lama. Walaupun aku tau kadang2 bukan semua berita tu betul, tapi aku tetap tengok sebab ada gak info2 yang baik...

Berita panas skang ni pasal ADUN Bota kuar UMNO dan masuk PKR... tapi bukan tu berita yang satu2nya aku tunggu...

Marah dan geram aku pada Israil, pada Yahudi... yang tak henti2 nak menghancurkan bumi Palastin. Penduduk awam, anak2 kecil jadi mangsa peluru zionis menyedihkan aku... geram, benci dan kutukan kuar dari mulut dan hati... itulah yang mampu aku lakukan selain dari berdoa moga mereka semua diselamatakan dan Islam akan menang suatu hari nanti.

Seorang gadis sunti menangis bila ditemuramah, tak dapat dia tahan kesedihan bila keluarga dan saudara lelakinya mati di hadapan mata... dalam tangisan dia bertekad akan menghancurkan rejim bila besar nanti... hampir juga air mata nak menitis...

Seorang budak lelaki walaupun sudah berparut di muka, namun dengan semangat dia berkata...dia tidak takutkan zionis dan dia tahu Allah sentiasa bersamanya... Allahu akbar! begitulah iman anak2 kecil di sana...

Tapi kita di sini... anak kecil begitu aman... gembira dan ada tempat2nya terlalu gembira, menyanyi, berjoget...sama juga yang pemuda pemudi, menangis bila disingkir dari pertandingan lagu... yang tua pun sama...

Bukan aku hendak negara ini kucar kacir dan berperang. Tapi adakah mampu untuk anak2 kecil kita di sini mengungkapkan kata2 penuh keimanan... mampukah kutu2 rempit mengangkat senjata... dan mampukah aku yang bekerja 8 jam di dalam bilik berhawa dingin untuk berperang... mari sama2 renungkan...

Thursday, January 29, 2009

0 Comments:

 
~ SuKaSuKa ~ - Wordpress Themes is proudly powered by WordPress and themed by Mukkamu Templates Novo Blogger